שנות ה-70 חידושים בשיווק

המנכ

המנכ"ל יצחק לנדסמן

  • המנכ"ל יצחק לנדסמן
  • חיים בר לב, שר המסחר והתעשייה, מבקר בהיפרשוק ראשל"צ.
  • מחידושי ההיפרשוק: מגרש חניה צמוד.
  • עוד חידוש בהיפרשוק: קופה רושמת עם פירוט החשבון.
  • אריזות גדולות לתוצרת הטריה שנקטפה מדי בוקר.
  • חנות הענק פעלה עד שעות הערב.
  • חווית קניה משופרת בהיפרשוק.
  • עגלות רחבות וקופות רושמות.
  • בשיאה מנתה רשת ההיפרשוק של תנובה 40 חנויות ברחבי הארץ.

הקמת ההיפרשוק

בטקס חגיגי בנוכחות שר המסחר והתעשייה חיים בר לב, חנכה תנובה ב-15 לנובמבר 1976 את ההיפרשוק הראשון בארץ. בכך נכנסה תנובה לפעילות קמעונאית וחידשה את ענף המסחר בארץ. ביוזמת המנכ"ל יצחק לנדסמן הפך מחסן תנובה בראשל"צ למרכול ענק, הראשון מסוגו בארץ. חנות הענק, שלצידה חניה צמודה (חידוש גדול בזמנו), פעלה עד שעות הערב, וסיפקה תוצרת שנקטפה בבוקר אותו היום. הסחורה היתה באיכות הגבוהה ביותר ובמחירים זולים אף יותר מהשווקים, הודות לשיטת התפעול של המקום - קנייה ישירות מהיצרנים. התוצרת הגיעה לדוכני ההיפרשוק כשהיא כבר ממויינת היטב וארוזה באריזות גדולות יחסית. לרשות הקונים עמדו עגלות גדולות במיוחד, ובהגיעם לקופה נתקלו בחידוש נוסף חשבון הקנייה שלהם הודפס ע"י קופה רושמת, ראשונה בארץ, שפירטה את כלל סעיפי החשבון.
למרות העובדה שבסניף זה נמכרה רק תוצרת תנובה, התברר במהרה כי סל המוצרים שלה הוא בעל כח משיכה גדול, ולראייה  
להמשך הכתבה>> 2 | 1 | 

- המקום זכה להצלחה מסחררת ללא כל מסע פרסום. בהמשך גדלה הרשת תוך שהיא מכניסה לתוכה יצרנים נוספים מלבד תנובה, עד שכללה 40 חנויות ברחבי הארץ.
ברבות השנים גברה הביקורת מצד רשתות שיווק חדשות שקמו, וטענו שתנובה לא יכולה להיות גם ספקית וגם מתחרה שלהם. בסופו של דבר מכרה תנובה 50% מרשת ההיפרשוק שלה לחברת "כלל" ובהמשך את שאר האחזקות ברשת. תנובה המשיכה להיות הבעלים של קרקעות הסניפים, ונדל"ן זה הוא חלק מרכזי מנכסי החברה כיום.
 
2 | 1 |