שנות ה-80 משבר כלכלי

1983: רשת ההיפרשוק מקימה מועדון לקוחות; כרטיס המועדון מקנה הנחות והטבות בימים של משבר כלכלי.

1983: רשת ההיפרשוק מקימה מועדון לקוחות; כרטיס המועדון מקנה הנחות והטבות בימים של משבר כלכלי.

  • 1983: רשת ההיפרשוק מקימה מועדון לקוחות; כרטיס המועדון מקנה הנחות והטבות בימים של משבר כלכלי.
  • 1984: אלברט פירות, קמפיין מודעות לפירות.
  • 1986: תנובה משתתפת בקונגרס הבינלאומי לחלב בהולנד.
  • 1987: קייטנת בישול לילדים במרכז ההדרכה בחיפה.
  • מגוון תוצרת תנובה בשנות ה-80.

משבר כלכלי

בשנות ה-80 התמודדה תנובה עם משבר מהגדולים בתולדותיה. אינפלציה משתוללת (שבתחילת העשור עמדה כבר על מעל מאה אחוז לשנה וב-1984 רשמה שיא של כ-450 אחוז), ומשק במיתון קשה בסוף העשור, היוו סכנה קיומית לעתידה. באמצע העשור עמדו תנועות המושבים והקיבוצים על סף קריסה, ארגוני הקניות המשותפים להם חדלו לפעול ותנובה מצאה עצמה עובדת פרטנית מול מאות משקים; בהמשך תספק להם תנובה  ערבות בהסדרי מחיקת החובות עם המדינה והבנקים.
שני הענפים הראשונים להיפגע מהמשבר הכלכלי היו ענף החלב וענף הלול. הסובסידיה למוצרי החלב בוטלה וכתוצאה מכך הוכפלו מחיריהם וחלה ירידה דרסטית בביקוש להם. בהמשך העשור כשהוחזרו הסובסידיות עלתה הצריכה כמעט עד כדי גרימת מחסור. הענף השני שנפגע קשות היה ענף העופות - משרד התמ"ת קבע מחיר נמוך במיוחד לעופות הקפואים (שהוא עצמו ייבא בכמויות גדולות בסוף שנות ה-70), וע"י כך גזר את דינו של העוף המקומי.
היערכות  
להמשך הכתבה>> 2 | 1 | 

תנובה לתקופת המשבר כללה צימצום נפח הפעילות במחלבות, פיטורי עובדים זמניים, קיצוצים בתקציב ועוד.
 
2 | 1 | 

  • למרות המשבר הכלכלי תנובה ממשיכה להרחיב את קו מוצריהלסיפור המלא >>
  • שנים ארוכות היה ענף הירקות והפירות הילד הבעייתי בתנובהלסיפור המלא >>