שנות ה-2000 בתנובה עומדות בסימן תנופת עשייה ויזמות: חטיבות וחברות בנות חדשות בתוך הארגון, הקמת מפעלים ומחלבה מתקדמים, שיתופי פעולה עם גופים מסחריים ועוד. בשנת 2000 נחנך "מכון תנובה למחקר" המעמיד את תנובה בחזית המדע והמחקר בנושאי תזונה. מטרת הקמת המכון היא להוות חוליה מקשרת בין המחקר והידע התאורטי בתחום התזונה ומדעי המזון, לבין תעשיית המזון ואנשי המקצוע בתחום התזונה. המכון מציע מיגוון שירותים ובהם גישה למידע עדכני, איסוף חומר בתחומים שונים, עריכת ימי עיון ומענק מילגות מחקר.
בשנת 2001 הוקמה "תנובה שף" - חטיבת שירותי מזון לשוק המוסדי, בהנהלת עקיבא פולק. החטיבה מספקת למעלה מ-35% מצרכיה של תעשיית שירותי המזון בארץ (מלונות, קייטרינג, מסעדות וכדומה). החטיבה מהווה ערוץ הפצה יחיד לכל המוצרים והשירותים של תנובה וחברות הבת שלה ומתמחה במתן מענה לצרכים הספציפיים של התעשייה המתרחבת בהתמדה.
בשנת 2001
להמשך הכתבה>> 4 | 3 | 2 | 1 |
הוקמה חברת "דגי תנובה", שותפות בין תנובה (74%) וקיבוץ טירת צבי (26%), במטרה להוביל את תחום הדגים הטריים והמצוננים בישראל.
בשנת 2002 נחנך מפעל "טכנולוגיות מתקדמות בעמק" לעיבוד מי גבינה. המפעל באזור התעשיה אלון תבור הוא מיזם חדשני של תנובה בו עיבוד מי הגבינה פותר את הבעיה האקולוגית של שפכי המחלבות ופותח פתח לייצור ושיווק מוצרים מעובדים מתקדמים. מפעל "בעמק" הוקם בשותפות עם יצרנית מוצרי חלב גדולה מניו זילנד ובית השקעות ישראליקנדי, יוזמה המשתלבת במדיניות הגלובליזציה של תנובה.
בשנת 2003 חנכה תנובה את מחלבת אלון תבור, המחלבה המודרנית והמתקדמת מסוגה בעולם, והגדולה ביותר במזרח התיכון. המחלבה מתמחה במוצרי גביע - גבינות רכות וקוטג', יוגורטים, מוצרי ניגרת ומעדנים.
באותה השנה החלה גם הרצת מרכז לוגיסטי חדש בפתח תקווה המשרת את גוש דן רבתי. באשקלון הוקם מרכז מכירות ושירות ארצי "תנובה-קול", המשרת
להמשך הכתבה>> 4 | 3 | 2 | 1 |
את כל חטיבות וחברות הבת של תנובה. ב-2004 חנכה תנובה את מפעל הבשר "אדום אדום" בבית שאן, מפעל הבשר הטרי הגדול והמתקדם מסוגו בישראל. עם השקת "אדום אדום", יצרה תנובה קטגוריה חדשה בתחום המזון בישראל: לראשונה נמכרים מוצרי בשר בקר טרי ארוזים על מדף השירות העצמי, מוכנים לשימוש. בנוסף אליהם נמכרים מוצרי "אדום אדום" גם בקצביות שברשתות השיווק ובאטליזים פרטיים.
באותה השנה גם הוקם בבית שמש מפעל "דגי תנובה" לייצור מעדני דגים מעושנים, כבושים וסלטים. המותג "דגי תנובה" הושק תחת הסלוגן "טבעי שזה טעים" וזכה להצלחה גדולה.
בשנת 2005 נכנסה תנובה לתחום הסלטים כשהחלה להפיץ את מוצרי "סלטי שמיר" לרשתות השיווק ולקמעונאים, באמצעות מערך ההפצה של תשלובת החלב.
בסוף 2006 חתמה תנובה על הסכם עם חברת שומרי משקל העולמית, במסגרתו מסמנת תנובה חלק ממוצריה ע"פ שיטת הנקודות של שומרי משקל. בכך ממשיכה תנובה לחזק
להמשך הכתבה>> 4 | 3 | 2 | 1 |
את ערך הבריאות של מוצריה, לצד הענקת ערכי ביתיות למותגי הגבינה שלה.
4 | 3 | 2 | 1 |