ענפים נוספים

משקים חברי תנובה, שעסקו גם בדיג, עודדו אותה להיכנס לענף זה.

משקים חברי תנובה, שעסקו גם בדיג, עודדו אותה להיכנס לענף זה.

  • משקים חברי תנובה, שעסקו גם בדיג, עודדו אותה להיכנס לענף זה.
  • ראשית הענף - שיווק דגים טריים.
  • תוצרת בית החרושת לשימורי דגים "נון" .
  • 1969: תנובה משווקת דגים טריים ומשומרים.
  • 1975: מחסן דגים חדש בתל אביב.
  • 1976: דיג - עבודה מעלות השחר.
  • 1976: הקפדה על כל מגש דגים.
  • 1976: דגים נקיים ופרוסים, מוכנים לבישול.
  • המכון לעיבוד דגים בחיפה: מוצרי דגים מעובדים ומוכנים לבישול.
  • 1977: דיילת תנובה משווקת את דג הכסיף.
  • 1977: דיילת תנובה משווקת את דג הכסיף.
  • השקת המותג תנו דג.
  • מוצרי תנו דג.
  • עלוני מידע וחוברות מתכונים של תנו דג.
  • פרסום על גבי אוטובוסים.
  • 1980: דגי תנובה טעימים, מזינים וקלים לטיפול.
  • 1984: דגי תנובה מתכנסים תחת המותג בעד - בשר, עופות, דגים.
  • 1985: צורות עיבוד שונות לדגי תנובה.
  • 2002: דוכן דגי תנובה באחת מרשתות השיווק הגדולות.

דגים

למרות שדגים נחשבים למאכל יהודי טיפוסי, הם מעולם לא היו גורם משמעותי במטבח הישראלי, שכן במרבית הבתים הם עולים על השולחן רק בארוחות חג. בנוסף, נתפס הטיפול בדגים כפעילות הכרוכה בקושי ובטרחה מרובים, ועם כל אלה התמודדה תנובה לאורך השנים, בשאיפתה להגדיל את שיווקם.
בשנות ה-50 התפתח מאד ענף הדיג בתנובה. בראשית העשור הוקמו מחסנים סיטונאיים למכירת דגים ברב סניפי תנובה בארץ. בשטח נמל חיפה נבנה מחסן גדול, שכלל גם מחלקות מיוחדות לטיפול בדגים ולעיבוד ואריזה של דגי ים, שנשלו בימים רחוקים והובאו ארצה בספינות הדיג כשהם מוקפאים.
באמצע שנות ה-60 הפכה תנובה למשווקת הבלעדית של דגים אלה. צירוף כמה אלפי טונות דגים מוקפאים לשנה למכירת דגי קרפיונים, דגי אגמים ודגי הים התיכון, שבה עסקה תנובה שנים רבות, הרחיב בהרבה את היקף פעילותה בשיווק דגים.
בשנות ה-70 בעקבות ההצלחה הגדולה של המותג "תנו עוף" עופות קפואים מוכנים  
להמשך הכתבה>> 3 | 2 | 1 | 

לבישול, הושק גם "תנו דג". תנובה שינתה את דימוי המוצר הבעייתי ע"י שיווק דגים נקיים ומוכנים לבישול. הדגים הקפואים הוצעו לצרכנים בעשרות צורות שונות, כולן קלות לטיפול במטבח הביתי. ב-1975 הקימה תנובה מחסן דגים חדש בת"א; הטרמינל השלם, ערוך כולו לקליטת דגים חיים משעות הבוקר המוקדמות, חידש בכך שקבע מחירים קבועים לסוחרים.
תנובה, שברבות השנים ריכזה את עיקר שיווק הדגים בארץ, פירקה ב-1998 את שותפות תמי"ד באמצעותה שלטה ב-85% משוק הדגים בישראל. במקביל נעלמו הדגים הטריים ממרבית רשתות השיווק.
בינואר 2001 הוקמה "דגי תנובה", שותפות בין תנובה (74%) וקיבוץ טירת צבי (26%), כשהחברה שמה לה למטרה לשווק ולהפיץ דגים טריים ומצוננים תוך הובלת השוק הישראלי. ב-2004 הוקם מפעל "דגי תנובה" בבית שמש, לייצור מעדני דגים מעושנים, כבושים וסלטים. המותג "דגי תנובה" הושק תחת הסלוגן "טבעי שזה טעים" וזכה להצלחה גדולה. צבי מירקוס,  
להמשך הכתבה>> 3 | 2 | 1 | 

מנכ"ל המפעל בימי הקמתו ייחס את הצלחת מעדני הדגים לתהליכי הייצור החדשניים של החברה, המשלבים שיטות עיבוד מסורתיות ואמצעי יצור מודרניים, ולאריזות החדשניות המאפשרות לצרכן לעמוד על איכות המוצר כבר בעת הקניה. לדברי מירקוס "בצד נתוני המכירות המצוינים, חשוב לראות גם את התמונה הגדולה יותר, של הגידול בשוק. ידענו לזהות בעיתוי הנכון את הפוטנציאל בשוק הדגים, ולתת מענה נכון לטעם הישראלי".
כיום משווקת תנובה מיגוון גדול של דגים טריים ומצוננים. המבחר מבוסס על דגי מים מתוקים מתוצרת מקומית: קרפיונים, אמנונים, פורלים, בורים, דגי דניס הגדלים בבריכות במפרץ אילת, וכן כמה סוגים של דגי ים טריים, הנשלים ממימי הים התיכון. בכל יום א' מגיע לארץ בטיסה מנורווגיה משלוח של סלמון טרי. בראש הדגים הקפואים המשווקים ע"י תנובה צועדת נסיכת הנילוס, שמיובאת מאפריקה.
 
3 | 2 | 1 |