שנות ה-70 חידושים בשיווק
שנות ה-70: תחילתן באריזת חלב בשקיות וסופן בהשקת חלב עמיד.
ענף החלב
בתחילת שנות ה-70 נמשכה מגמת הצמיחה של תנובה שהחלה בסוף העשור הקודם. הביקוש לתוצרת חקלאית בכלל ולתוצרת חלב בפרט עלה מאד, בזכות גידול האוכלוסייה (טבעי ועלייה), עליית ההכנסות והתיירות המתרחבת אחרי מלחמת ששת הימים. בנוסף נשאר מחירם של מס' מוצרים בסיסיים יציב ונמוך באופן יחסי, מה שהגביר את הביקוש שלהם. במחלבת תל יוסף המתרחבת הוחל בייבוש מי גבינה וייצור אבקת חלב, שהחליפה את החלב הטרי בתעשיית הגבינות הקשות בחודשי השפל של קליטת החלב. בנוסף החלה תנובה לייצר חלב מלא, שאחוז השומן בו היה 3.8 לעומת 2.8 בחלב הרגיל. המחלבות ברחובות ובתל יוסף הורחבו, ונרכשו מכונות לייצור גביעים לתוצרת ניגרת, מילויים וסגירתם בתהליך אוטומטי רצוף. במקביל נפתחו קווי יצור למוצרים חדשים - משקאות חלב וסוגים חדשים של גבינות קשות ורכות, שהתקבלו בהצלחה בשוק. צי מכוניות הקירור גדל ושיפר את הובלת התוצרת הטרייה מהמחלבות למקומות יישוב מרוחקים. בשנת
להמשך הכתבה>> 2 | 1 |
להמשך הכתבה>> 2 | 1 |