שנות ה-70 חידושים בשיווק
מהפכת "העוף הצעיר בשקית הכתומה".
מהפכת העוף הקפוא
ב- 1974 הסתערה תנובה על יעד חדש ישן שלה - שיווק עוף קפוא. שיווק עופות נקיים ומקוררים החל כבר באמצע שנות ה- 50 ובהמשך התפתח גם לשיווק עופות קפואים, אלא שבתחילת שנות ה- 70 עדיין סרבו 80% מהצרכנים לקנותו. העוף הקפוא סבל מתדמית שלילית של עוף זקן, שמן ובעל טעם לוואי. תוך שנתיים שינתה תנובה לחלוטין את תדמית המוצר והביאה לכך שלמעלה מ-50% מהעופות שנמכרו בארץ היו שלה.
כדי להפריך את התדמית השלילית יזמה תנובה מחקר בשיתוף אונ' ירושלים. 200 עקרות בית הוזמנו לארוחה בבית מלון, בה הוגשו להן מנות עוף - חלקן הוכנו מבשר עוף טרי וחלקן מקפוא. הטועמות התבקשו לזהות איזה עוף משתתף בכל מנה והתוצאות התפרסמו בעיתוני התקופה לא ניתן היה לזהות את מקור העוף או להבחין בהבדלי טעם בין הטרי לקפוא.
הצעד הבא ביצירת התדמית החדשה היה הכרזה על תחרות פומבית למציאת שם חדש למוצר, שבסופה הוחלט על השם "תנו עוף". העוף הוכנס לשקית כתומה
להמשך הכתבה>> 3 | 2 | 1 |
כדי להפריך את התדמית השלילית יזמה תנובה מחקר בשיתוף אונ' ירושלים. 200 עקרות בית הוזמנו לארוחה בבית מלון, בה הוגשו להן מנות עוף - חלקן הוכנו מבשר עוף טרי וחלקן מקפוא. הטועמות התבקשו לזהות איזה עוף משתתף בכל מנה והתוצאות התפרסמו בעיתוני התקופה לא ניתן היה לזהות את מקור העוף או להבחין בהבדלי טעם בין הטרי לקפוא.
הצעד הבא ביצירת התדמית החדשה היה הכרזה על תחרות פומבית למציאת שם חדש למוצר, שבסופה הוחלט על השם "תנו עוף". העוף הוכנס לשקית כתומה
להמשך הכתבה>> 3 | 2 | 1 |