מפעלי תנובה

1984: הקמת אגף הבשר מובילה למיתוג המוצרים תחת השם בעד - בשר, עופות ודגים.

1984: הקמת אגף הבשר מובילה למיתוג המוצרים תחת השם בעד - בשר, עופות ודגים.

  • 1984: הקמת אגף הבשר מובילה למיתוג המוצרים תחת השם בעד - בשר, עופות ודגים.
  • מוצרי בעד הופיעו בעשרות צורות עיבוד שונות.
  • 2004: תנובה חונכת את מפעל אדום אדום, מפעל הבשר הטרי הגדול והמתקדם בישראל.

ענף הבקר

בשנת 1952 נענתה תנובה לבקשת משרד החקלאות והחלה לרכז את ענף הבקר בארץ. עד אז היה הענף מבוסס על החקלאות הערבית ועל הבדואים הנודדים, אלא שעם קום המדינה נעלם מקור בשר עיקרי זה של הישוב. בתחילת שנות ה-50 הוחל בהקמת עדרי בקר לבשר בכל הארץ, מהגליל ועד הנגב, ולאחר מלחמת ששת הימים גם בשטחי רמת הגולן.
אלא שריכוז הענף הציב בפני תנובה קשיים רבים - הפיזור הרב של הבקר במשקים קטנים, יצר בעיות קשות של קיום קשר והשגחה על מאות משקים המפוזרים בכל הארץ. שנת 1964 עמדה בסימן משבר בענף וירידה תלולה בריכוזו ע"י תנובה תוך שנתיים קטן הפידיון ב-50% - והיא החליטה להפסיק את פעילותה בו.
ב-1965 הקימה הממשלה את מועצת החלב, הכוללת בתוכה גם את ארגון מגדלי הבקר (מועצת הבקר), במטרה להסדיר את פעילותו התקינה של הענף. ב-1966 נענתה תנובה לפניית המרכז החקלאי ותנועת ההתיישבות והקימה מחדש את מדור הבקר שלה, שתפקידו היה לרכז את  
להמשך הכתבה>> 4 | 3 | 2 | 1 | 

שיווק הבקר והצאן דרך המכרזים של מועצת הבקר. תוך שנתיים חזר הפידיון מהענף לרמה שלפני המשבר.
ע"פ שיטת המכרזים הפעילה תנובה רכזי בקר אזוריים - אנשי שטח שהיו אחראים על מספר רב של משקים. החקלאים היו מודיעים לרכזים על בקר או צאן למכירה, הרכזים היו בודקים כל ראש, ומעבירים את תוצאות בדיקותיהם למועצת הבקר. האחרונה היתה מפיצה את פרטי ההיצע השבועי לידיעת סוחרי הבקר והקצבים, ומפרסמת מכרז רשמי פתוח לכל. המרבה במחיר הוכרז כזוכה והיה חייב לשלם במזומן עבור הקנייה. בכך היה ענף הבקר היחיד בתנובה בו ידעו החקלאים מיד ובכמה כסף מכרו את התוצרת שלהם.
בשנת 1984 במסגרת שינויים ארגוניים נוספים הקימה תנובה את אגף הבשר שלה, שריכז את תוצרת ושיווק הבקר, העופות וההודים והדגים, ומכאן שם משפחת המוצרים ששיווק בעד. תחת שם זה נארזו כל מוצרי האגף.
השינויים הארגוניים של שנות ה-90 הולידו את חטיבת  
להמשך הכתבה>> 4 | 3 | 2 | 1 | 

הבשר האוטונומית בתנובה. החטיבה שהוקמה ב-1994 לקחה חלק במהפכת המיתוג שעברה תנובה, תוך שהיא מכוונת להגדלת סל המוצרים הממותגים שלה ובראשם מיתוג העוף ובשר הבקר בישראל. בנוסף אחראית החטיבה גם על תחום הדגים, הירקות הקפואים (סנפרוסט), מוצרי הבצק והמאפה (מעדנות), מוצרי תפוחי אדמה (תופאפ) וכן מוצרי בשר ונקניק (טירת צבי). החטיבה משווקת ומפיצה כ-1,200 מוצרים ל-512 סניפי רשתות השיווק ול-3,000 חנויות קמעונאיות.
חטיבת הבשר הינה חברת ההפצה הגדולה בארץ בתחומה ומפיצה את מוצריה באמצעות 5 מרכזי הפצה - צפון, גוש דן, ירושלים, דרום ואילת.
בסוף שנת 2001 הצטרפה גם חטיבת הבשר, על כל יחידותיה ומחלקותיה, לשאר חטיבות תנובה שהוסמכו לתו תקן האיכות הבינלאומי 9002 ISO.

אדום אדום
בשנת 2004 מימשה תנובה חלום ישן וחנכה את מפעל "אדום אדום" בבית שאן, מפעל הבשר הטרי הגדול והמתקדם מסוגו בישראל.  
להמשך הכתבה>> 4 | 3 | 2 | 1 | 

עם השקת "אדום אדום", יצרה תנובה קטגוריה חדשה בתחום המזון בישראל: לראשונה נמכרים מוצרי בשר בקר טרי ארוזים על מדף השירות העצמי, מוכנים לשימוש. בנוסף אליהם נמכרים מוצרי "אדום אדום" גם בקצביות שברשתות השיווק ובאטליזים הפרטיים.
ב-2006 זכתה חטיבת הבשר בפרס "סיאל זהב", תחרות המזון הגדולה בעולם, שהתקיימה בפריז. המדליה הוענקה לחברה על זכייתה במקום הראשון בתחרות בקטגוריית Fresh non dairy, עם סדרת מוצרי בשר הבקר הטרי "אדום אדום".

 
4 | 3 | 2 | 1 |