מנכ"לים

אריק רייכמן, מנכ

אריק רייכמן, מנכ"ל תנובה מ-1995 ועד 2007.

  • אריק רייכמן, מנכ"ל תנובה מ-1995 ועד 2007.
  • תנובה זוכה ב"המותג החזק" בתקופת כהונתו של רייכמן.
  • אריק רייכמן מוביל את מהלך מכירת תנובה לקרן אייפקס, בתמונה עם זהבית יוסף, מנכ"לית הקרן.
  • באדיבות "ארכיון מעריב"
  • באדיבות "ארכיון מעריב"

אריק רייכמן

מנכ"ל תנובה מ-1995 ועד 2007.

אריק רייכמן, בן קיבוץ גליל ים הגיע לנהל את תנובה ב-1995 בימים שאחרי פרשת הסיליקון, כשבעברו רשומים ניהולם המוצלח של מספר מפעלים קיבוציים עסקיים. שאיפתו להפוך את תנובה מחברה המתמחה במוצרי צריכה יומיומיים לחברה המשווקת מותגים נחשקים, היתה כרוכה בשינויים ארגוניים מקיפים. חטיבות תנובה אורגנו לפי תחומי פעילות: תשלובת החלב, חטיבת הבשר, חטיבת הביצים, אחזקות ירקות ופירות וחטיבת הנכסים. במרכז החזון העסקי הועמד הצרכן: הוקם "קו החלב - מוקד שירות צרכנים", הושקו מיגוון מוצרים עצום וגדלה מאד ההשקעה בפירסום ושיווק. רייכמן הוביל את מהפכת המיתוג בתנובה, שזכתה באות המותג החזק ביותר בישראל בשנים 2000-2004. החזון העסקי כלל גם רכישת חברות היוצרות סינרגיה עם פעילות הליבה של תנובה, ביניהן סנפרוסט, מעדנות, טירת צבי, אוליביה והרדוף.
בתקופתו של רייכמן החל  
להמשך הכתבה>> 2 | 1 | 

תהליך ההפרטה של תנובה; ועידת תנובה הארצית ביגור ב- 1999 החלה את מהלך שיוך הבעלות על תנובה, עם קביעת הועידה כי תנובה שייכת לכל 620 האגודות החברות בה. ב-2006 התפרסם המכרז למכירת השליטה בתנובה בו זכתה קרן ההשקעות אייפקס, שהציעה לתנובה שווי של 1.025 מיליארד דולר. בועידת תנובה הארצית ב-2007 אושרה הצעת המכירה ברוב מוחץ של 600 תומכים מול 10 מתנגדים.
אריק רייכמן, שיזם את המכירה, הודיע שיפרוש מהנהלת תנובה אחרי סגירת העסקה ההיסטורית.
בינואר 2008, מספר ימים לאחר טקס חתימת ה"קלוזינג", פרש אריק רייכמן מניהול תנובה וברך על מינויו למנכ"ל של ליעד כהן.


 
2 | 1 |